čtvrtek 10. května 2018

Dopis třicátý šestý


Medo,

asi není ideální psát Ti, když jsem unavená, otupělá, bez nálady a myšlenek. Ale i tak to dělám, protože když máš dítě, naučíš se neplýtvat (tolik) časem. Muž je v kostele Cyrila a Metoděje na komentované prohlídce od Prahy neznámé. Z názvu je jasné, o co se jedná: „Návštěva krypty ve tmě při svíčkách, přesně tak, jak je zde používali parašutisté.“ Je to můj předčasný dárek k jeho květnovému svátku. Tak snad se mu tam líbí. A Modřinka usnula už v osm, protože už druhý den za sebou vynechala odpolední spánek. Takže chápeš, že ty dvě hodiny pro sebe musím využít k vyřízení restů - mezi ně - snad se neurazíš:-) - patří i napsat Tobě.

Zůstanu ještě u Prahy neznámé, protože v sobotu jsme podle třetího dílu knihy prošli Starý Prosek. V Proseckých skalách jsem byla po pěti letech. Tehdy jsem tam byla poprvé (a popravdě o nich do té doby ani neslyšela). Kdy tam půjdu příště? Čas utíká, člověk objevuje nová místa, stále něco plánuje a někam se chystá, ale já asi stárnu a už mě často přepadá pocit, že se chci vracet na známá místa, poznat je víc než jen povrchně, vrůstat do nich, čerpat z jejich kořenů a ne jen dýchat prach, co se sotva stačil usadit.

Mám za sebou skvělé divadelní představení. Hru od Kateřiny Tučkové  - Vitka - v nastudování brněnského divadla Husa na Provázku, které se hrálo v dubnu v Praze v divadle Archa. Co ti budu povídat, byl to zážitek. Ale tak na Huse jsi se mnou už byla, tak víš, že jejich představení jsou výborná a originální.

Vitka neboli Vítěžslava Kaprálová byla dirigentka a hudební skladatelka. Hra skvěle zachytila její tvůrčí vývoj, problematiku prosazování se v čistě mužském oboru, bouřlivý milostný život i atmosféru té doby.

Hra vyšla i knižně, určitě si ji přečtu. A musím říct, že mi čím dál víc vyhovuje spojení divadla/knihy se skutečným osudem. Dozvím se o nějakém zajímavém lidském životě a přitom mám kvalitní kulturní zážitek. Prostě 2 v 1.

Víc zajímavého toho u mne za poslední dobu asi není - jsem pořád na hřišti, chodím na nákupy a tak pořád dokola.

Medo, kdybys byla tady, usilovně bys toužila jet pryč. „Člověk nikdy není úplně šťastný,“ jak hlásá už v názvu své knihy naše oblíbená Gavalda. Nikdy nemáme všechno.

A v Praze už třešňové květy spadaly na zem.

Lisarah

Žádné komentáře:

Okomentovat