čtvrtek 29. března 2018

Dopis třicátý


Medo,

v Praze sněží a to ovlivňuje moji náladu. Jsem doma v teple, ještě hodinu tu můžu sedět v županu, než budu muset na autobus za povinnostmi. Je úterý, muž v práci, Modřinka u rodičů, je tu ticho. Pocit zklidnění.

Včera vlakem z rodného města do současného místa bydliště. Tedy z Vysočiny do Prahy. Dočítala jsem Šlehačková oblaka. Ta kniha mě v sobotu v knihovně nalákala svoji obálkou. Obsah mě nezklamal. Četla jsem ji jeden večer, jeden dlouhý pobyt ve vaně a tu již zmiňovanou cestu vlakem. Ponořila jsme se do životního příběhu mladé Češky, která se v osmi letech stala tváří Pražského jara, vyhrávala gymnastické závody, žila v Norsku, měla pohádkovou svatbu na Žofíně, pracovala v kavárně, diplomovou práci psala v Keni a teď o tom píše těhotná z Prahy, kde úspěšně podniká. A to jí ještě nebylo třicet. Barevný život. Zajímavé čtení, ale nejsilnější pasáže stejně byly ty o neúspěších - před důležitými závody se zranila a tvrdá dřina je najednou vniveč, po náročné škole neúspěšné hledání práce. Ztrácení energie a hledání jiné cesty.

Každý v životě máme neúspěchy - já složitě studovala, vážně onemocněla, těžko hledala práci - ale je důležité se s tím poprat a uvědomit si, že když se v jedné oblasti nedaří, nemusíme být nešťastní úplně, protože kolem sebe máme člověka, který nás má rád, krásu přírody, můžeme cestovat apod. A hlavně - můžeme si najít jinou (ještě šťastnější?) cestu.

Tvoje psaní o Kanadě mě baví. Pokračuj v tom. Hltám ty odlišnosti, jinakosti, drobnosti životních příběhů. Je to inspirující.

Jdu si sbalit papíry k lékaři do kabelky z Neapole. Přihodím do toho knihu Víkend v Londýně. A pojedu autobusem, metrem, tramvají k Vltavě. Na jednom místě mám celý svět.

Lisarah

Žádné komentáře:

Okomentovat