čtvrtek 31. března 2016

Téma 61: Týden začíná v neděli

text od lisarah:

Týden začíná v neděli

Nevím, jak někdo může mít rád neděle. Pro mě je to smutnej den už od školních let. V neděli člověk už musel myslet na školu, dělat úlohy a učit se. Přesně to, co se mu nechtělo a co dva dny vytěsňoval z hlavy. V neděli taky byly povinný výlety s rodiči. Za babičkou, do lesa. Nuda!! Takže se člověk naštval, dal pecky do uší a poslouchal raději hlasitou hudbu, než aby slyšel, co říkají rodiče. Prostě neděle zaváněla smutkem z končícího bezstarostného volna.
Neděli jsem neměla nikdy ráda.
A nemám ani teď, o dvacet let později. Zažívám stejné pocity, jako tenkrát. Jen se změnily (a přibyly) povinnosti. Vyžehlit dětem oblečení do školy, manželovi košile na celý týden. Donutit děti, aby si udělali úkoly, naplánovat s mužem, kdo vyzvedne Kryštofa z kytary a kdo donese do čistírny kabáty.
Neděle je sváteční den a přitom v sobě nese takovou tíseň z konce volna a vidiny nekonečného týdne pracovních povinností. Přemýšlela jsem, zda by to nešlo udělat nějak jinak - vyžehlit v pátek, úkoly s dětmi udělat v sobotu - a mít neděli volnou. Víte co? Nepomůže to. Nedělní tíseň se dostaví i tak.  Neděle mi bere svobodu, radost, chuť, volnost, bezstarostnost. 
Už aby bylo pondělí.

text od Medy:

Týden  začíná v neděli

Všimla jsem si toho, když jsem si kupovala letenku z OOL do Aucklandu. V rezervačním systému letecké společnosti AirAsia týden začíná v neděli. Líbilo se mi to. Přeskládalo to můj pracovní týden, a to tak, že začal nepracovním dnem. Ideální.

Vstala jsem brzy. Šla jsem si zaběhat, přesněji řečeno provozuji jogging - to je důležitý rozdíl, protože při joggingu po celou dobu běháte po špičkách, což je velmi náročné a většina lidí při tom vypadá opravdu srandovně, ale výsledek stojí za to.

Cestou jsem se ztratila a zabloudila na stranu řeky, kde se obvykle nepohybuji. Objevila jsem velkou rokli a park se jménem bývalého německého kancléře. Už jsem se chystala využít offline mapy, když jsem zjistila, že jsem sotva dvě stě metrů od našeho domu. A to tu bydlím bezmála šest let. (V mobilu jsem měla ale staženou pouze mapu Brisbane a Aucklandu, což by mi stejně moc nepomohlo.)

Bass mě po návratu počastoval vyčítavým pohledem, že jsem byla pryč tak dlouho a ještě jsem ho nevzala s sebou. Vyvenčil ho ráno manžel. Vyprávěla jsem mu pak příběh o tom, že jsem cestou viděla zábavný plakát "No busking, just romantic", kde mladý muž hraje na piano v ulici nějakého velkoměsta a hraje pravděpodobně tak dobře, že krom jeho slečny se kolem něj shlukují ženy z celého světa. Byla to reklama na deodorant.

Uvařila jsem si anglickou snídani. Nalila broskvový džus. Myslela jsem si, že budu psát, ale v hlavě jsem měla prázdno. 

Když jsem pila kávu, začaly mé myšlenky konečně oscilovat kolem něčeho důležitého. Musela jsem uznat, ač nerada, že ve mně kniha paní Reidové zanechala větší stopu, než jsem předpokládala. Dokonce jsem si začla pohrávat s myšlenkou, co by se stalo, kdybych ho tehdy nepotkala. Nebo - a to byla ještě odvážnější úvaha - kdyby se něco v matrixu stalo jinak a že se pravděpodobně v každém dalším světě stalo něco jinak. A teď je někde jiná Alice, která nepije nedělní kávu, nemá manžela, nemá psa. Ale v tu samou chvíli jsem si byla najednou naprosto jistá, že je v každém z těch vesmírů šťastná. 


*********
Na co se můžete těšit za týden? 
Na příště Meda zadala téma: V životě je všechno o načasování

Žádné komentáře:

Okomentovat