středa 9. března 2016

Téma 58: Slova činí svět čitelnějším, láska to dělá přesně naopak.

text od Medy:

Slova vs. láska


Tvé zápisky:
Vzpomínám, jaká jsi byla... tak třeba tohle – stojíš nahá před skříní plnou hadrů a vzdycháš, ´lásko, já nemám co na sebe´, zní to tak vážně a nefalšovaně, že ti to věřím, miluju tě v tu chvíli, jsi zatraceně dobrá herečka. Nebo tohle – čekáš na mě v hotelovém pokoji, vím, že to neděláš ráda, přistoupíš ke mně, chytíš mě za zadek, dřepneš si a vezmeš mi ho do pusy. Anebo tohle – ležíme nazí v posteli, jezdíš mi svými krvelačně rudými nehty po hrudníku, bereš do prstů černé chlupy a přepočítáváš mi je jeden po druhém, pak se na mě podíváš, prohrábneš mi vousy a řekneš ´máš tady i pár zlatých´.

Mé zápisky:
Vzpomínám, jaký jsi byl. Chlap, který v mé hlavě vyrostl do neuvěřitelných rozměrů. Božský muž. Dokonalý, vždy hystericky pozitivní, upravený, stoicky klidný, voňavý... Ten, kterého potkávám denně na ulici v různých podobách. Ten, který zahání všechny nepříjemnosti všedního dne. Protože myšlenky na něj nejsou ničím přízemní. Ten, který mě naviguje z druhé strany a dělá to nevědomky a prakticky to vypadá skoro jako by mi psal dopisy z P.S. I love you. Posílá mi vzkazy nějakou vyšší formou. Je se mnou. Tak nějak jinak.

A ponaučení:
Slova jsou vždycky jenom slova. Činí svět čitelnějším, láska a smrt to dělají přesně naopak.


text od lisarah:

Pracovní den čerstvě zamilované spisovatelky

9.00 Obývací pokoj. Čaj v hrníčku se jménem, zapnutý notebook, prsty na klávesnici, prázdná stránka. Den začíná, jde se psát.

9.32 Čaj je studený, notebook vrčí, stránka je stále prázdná. Nepíšu. Ani snad nevidím obrazovku. Myslím na něj. Jeho vrásky u očí, bříška prstů, stupňovací smích. Můj svět se bortí jak domeček z karet. Rukopis své druhé knihy (od které každý čeká víc než u prvotiny a u které mi recenzenti a hlavně čtenáři neodpustí vůbec nic) mám odevzdat za měsíc. A já se zasekla na straně padesát šest.

9.35 Copak můžu psát, když existuje on?

9.36 Jdu si dát ohřát čaj do mikrovlnky.

9.37 Vracím se. Obrazovka potemněla, počítač to se mnou vzdal.

9.38 Ťuknu na písmeno H a probudím ho zase k životu.

9.56 Už opravdu musím psát! (A nemyslet na jeho věty, které mi včera při procházce šeptal do duše.)

12.00 Napsala jsem tři strany. Jak je všechno relativní. Dříve by to byl důvod k naštvání, dnes říkám Ještě, že tak!

12.50 S půlkou pizzy v žaludku se vracím. Začínám psát šestou kapitolu. Teď dojde k důležitému protnutí dvou dějových linek. Musím se na to soustředit a napsat to dobře.

12.54 Mejl. Od něj!!!

12.59 Čtu ho potřetí. On je tak roztomilej.

13.00 No nic, teď jdu ale zase psát, jo?

13.03 Dobře, tak počtvrté - ale naposled!

16.00 Horko těžko jsem napsala pár odstavců. (Které jsou špatné, a určitě je nejpozději při druhém čtení, vyškrtám.) Navíc už ale dnes nemám. Zítra to doženu, musím.

16.15 Vypínám počítač, jdu opláchnout hrnek a zavolat mu.

**********
Na co se můžete těšit za týden? 
Na příště Lisarah zadala téma Příliš hlučná samota

Žádné komentáře:

Okomentovat