čtvrtek 17. března 2016

Téma 59: Příliš hlučná samota

text od lisarah:


Příliš hlučná samota

Trhla sebou a hluk ji začal vytahovat z temnoty. Spala by, tak ráda by ještě spala, ale slyšela, že Vojtíšek v postýlce začíná natahovat. Vstala a vzala ho do náruče. Hned se lačně přitiskl k jejímu pravému prsu. A k tomu ten kravál z obýváku. To si dvojčata pustili Disney Channel, koukají na takové kreslené blbosti. Pořád měla oči otevřené jen do škvírek, nechtěla nic poslouchat, nic vnímat. Jen to svoje voňavé mimino. To jí ještě dělalo radost tou svou čistotou a nevinností. A dost! Tohle už nedá, Patrik, její nejstarší si pustil techno na plný obrátky. Jak má v takovém hluku žít? Zopakovala tu větu nahlas. Jak má v takovém hluku žít? Otočila se s ní k Milanovi, a ten, to snad není možné, stále tvrdě spal. Jistě, naštvala se, jeho se to netýká, jak by mohlo, jeho děti - až na Vojtíška - to nejsou. Proč spolu vůbec žijou? Co je spojuje (kromě Vojtíška)? Navíc to z něj příšerně táhne, včera byl pátek, výplata, z hospody dorazil až ve čtyři ráno. Do háje, úplně zapomněla, že je sobota a tudíž budou všichni doma. To bude zase peklo. Milan bude se sluchátky na uších čučet na počítač, dvojčata neodtrhne od televizního ovladače, Patrik odejde kdovíkam dělat kdovíco, ani nezabučí na pozdrav. Vojtíšek bude uřvaný, protože ho ten hluk v bytě nenechá vyspat. A do toho bude muset pro všechny uvařit, poklidit, vyprat. Nikdo nic z toho neocení, protože máma je tu od toho, aby měli všechno pohodlí světa. Kdyby ji někdo řekl něco hezkého. Nebo ji objal. Stačilo by i pohlazení po lokti. Cokoliv. Chce spát a zapomenout. Jenže musí jít Vojtíška přebalit. Otevírá dveře do obýváku a vstupuje doprostřed hluku svého života.


text od Medy:

21. února 2016 cca 00:20
Nejsem dezertérem každodennosti. Umím číst, psát i počítat. Tak co mi to vlastně pořád chybí? T. Třeštík - Staré zahrady

Ubíhají poslední hodiny mé práce korporátního otroka. Tak jsem to udělala. Dokázala jsem to. Dala jsem výpověď. Cítím se blaženě. Tomáš píše v jedné básni něco o tom, že nechce upsat svou duši téhle netrpělivé době, úslužnými úsměvy pokřivit svoji tvář, že se chce smát upřímně a nahlas. „Vítej na svobodě!“ napsala mi Lisarah.

Většina těch, co se bojí skočit do vody a plavat, co zůstávají na potápějící se lodi, mi křečovitě mávají a vypadají při tom dost směšně, jak jim závistí rudnou tváře. Cítím k nim najednou odpor pro jejich zbabělost a nepřejícnost. Jsou zoufalí a vysílení a zakousli by se mi jistě do ruky, kdybych neplavala dost rychle. Ale proč? Jsme opravdu my lidé tak zlí, a když jde do tuhého, podělaní až za ušima? Šlapeme si po hlavách, když lapeme po dechu? Jsme mrchožrouti a kanibalové? Teď už chápu, že každá válka má své oběti, ta moje, soukromá, odhalila zrádce ve vlastních řadách.

Jsem na sebe pyšná, že odcházím, že jsem tak teatrální, a jak demonstrativně vraždím korporátní mršinu ve mně. A že to dělám s úsměvem, se ctí, bez potřeby někoho očerňovat, nebo si stěžovat... Dělám to a vím proč, nemám potřebu to nikomu vysvětlovat. Vystoupila jsem z řady obličejů bez výrazu, už dost dlouho jsem byla jedním z nich. Opustila jsem řady těch, co jen nadávají na svůj mizerný život. Udělala jsem úkrok stranou, o kterém většina jen sní. Nadechuji se, mé dny se konečně začínají probarvovat!

A těším se na svou, tolik vytouženou, a tuším i příliš hlučnou, samotu... tu daň ze svobody... T. Třeštík

**********
Na co se můžete těšit za týden? 
Na příště Meda zadala téma: Co z tebe vyroste?

Žádné komentáře:

Okomentovat