středa 24. února 2016

Téma 56: Člověka je možno nahradit

text od Medy:

Člověka
je možno nahradit
zaplatila jsem za to naučení
cenu, za kterou stojí. A. Świrszczyńska

Jako bych byla nějaká už hodně ošlapaná rohožka.
A každý kdo prošel se po mně,
zanechal blátivou stopu svých nekonečných cest.
Jako by snad po mně chodili jen samí poutníci,
kteří se zastaví vždycky jen na skok.
Člověka je možno nahradit,
tos mě naučila ty, Anno.
Obě za to naučení platíme cenu,
za kterou stojí.

text od lisarah:

Nenahraditelná máma

S tvrzením, že člověka lze snadno nahradit, jsem dříve vehementně souhlasila. Registrovat klienty na semináře, objednávat látkové tašky a propisky s logem firmy, to zvládne místo mě každá druhá. Jsem nahraditelná. Jako manželka jsem taky zaměnitelná. Oženil se jednou, dvakrát, byl by toho schopen znova. Od té doby, co jsem matka, tak si uvědomuji, že jsem se stala nenahraditelnou. Ano, dítě může vychovávat a pečovat o něj kdokoliv, komu je svěřeno, stojí o to a dělá to s láskou. Ale máma je prostě jen jedna a nahradit se nemá. O to je to větší zodpovědnost za čas, který s dítětem strávím. Chci, aby se cítilo v bezpečí, aby mělo radost z maličkostí a dokázalo pochopit jejich význam. Chci mu ukázat kouzlený svět příběhů.
Chci, aby na mě jednou vzpomínalo se slzami a úsměvem na tváři zároveň.

**********
Na co se můžete těšit za týden? 
Na příště Lisarah zadala větu románu Petry Hůlové Macocha:
Co člověka nezabije, to ho posílí, a pokud má situace své přísloví, znamená to, že je napůl vyhráno, neboť už se přišlo na to, jak to v životě chodí.

Žádné komentáře:

Okomentovat