čtvrtek 3. prosince 2015

Téma 44: Otázky a odpovědi

text od Medy:

Otázky:
1)          nejsilnější literární zážitek
Ivan Blatný, i na tomto místě ho musím zmínit. Mám k němu ale v podstatě osobní vztah. Nesouvisí to s ničím, co o něm bylo napsáno, je to jen o tom, jak rozumím tomu, co napsal on.
Brno, květen. Čekalo mě mé první rande. Byl jarní den, svěží, zlatavý opar, Brno žhnulo extatickou vášní mládí a já s ním. Vzrušená, plná očekávání, rozptylovaná vším a zároveň konečně klidná. Šla jsem směrem od Husy na provázku na Petrov na místo setkání a tuším v jednom z posledních paprsků slunce toho dne našla na žulové desce tuhle báseň:

Trysk vody ustával a v páře stoupal oddech
Jak bílé šeříky po harašení sprch
Poslední paprsek na starých dómských schodech
Opouštěl klikatě utichlý Zelný trh
Na malém nádvoří schouleném pod Petrovem
Rozlouskl podvečer potichu slupku ech
Ve vzduchu bez poskvrn a lehce fialovém
V arkádách nad kašnou a u omytých střech
Melancholické procházky, 1941

Třeba tehdy v ten samý čas tudy kráčel básník.

2)         co píšeme, proč
Povídky, básně, deník. Proč? Neumím to jinak.

3)         pro koho
Pro všechny bez rozdílu, mým přáním je působit. Učit citlivosti ke světu.


text od lisarah:

Tři otázky, tři odpovědi

První
Jaký je tvůj nejsilnější literární zážitek?
Nevím, opravdu nevím.
Okamžiků, kdy mě kniha pohltí, jsem zažila tolik. Mám ráda, když jsem ponořená do příběhu a hltám hladově stránky. Stejně silně, a přitom úplně jinak, mě tu a tam zasáhne pár veršů.

Nechci mít nejsilnější literární zážitek, chci potkávat a prožívat stále nové.

Druhá
Co píšeš?
Píšu sebe.
Píšu to, co bych chtěla sama číst.

Píšu o drobnostech, o pocitech, o významu malých chvil v našich životech.
Píšu o lidech.

A proč?
Potřeba vyjádřit se? Potřeba sdělit něco? Potřeba srovnat si zážitky/myšlenky v hlavě? Příjemný pocit, když můj text někoho zasáhne?

Píšu, protože musím. Je to puzení.

Třetí
Pro koho píšeš?
Pro sebe.

A pro každého, komu můj text může něco dát.

**********
Na co se můžete těšit za týden? 
Na příště Lisarah zadala téma: Knoflíková dírka

Žádné komentáře:

Okomentovat