středa 23. prosince 2015

Téma 47: Karta života

text od lisarah:

Karta života

Jsem ve vysoké věži. Hledím z jediného okna. Stromy se kývají sem a tam v rychlém rytmu. Silný vítr naráží do mých ušních bubínků. Je jaro. Nebo podzim? Jsem tu tak dlouho, že jsem ztratila pojem o čase. Jsem tu dobrovolně, sama jsem se sem zavřela. Utekla jsem před světem. Před životem.
Nedokázala jsem se otevřít muži, který o mě stál. A co je ještě horší - o kterého jsem stála já. Karty se objevují v životě každého člověka. Jako malé děti hrajeme Černého Petra, Kvarteto, Prší či Záchod. V práci, když je nuda, zapneme Solitaire. Někdo mastí v hospodě mariáš, někdo hraje poker v luxusních podnicích. Všechno je o tom samém - vsadit, riskovat, touha vyhrát, mrazení z možné prohry, přijmout výsledek, unést prohru, unést výhru. I to šarlatánské vykládání karet je o tomtéž.
Celé dny sedím u okna ve své dobrovolné cele. V ruce jednohlavé obyčejné karty. Už jsou celé ošoupané a mají ohnuté rohy z toho, jak je neustále hladím, obracím. Srdcový svršek je moje nejoblíbenější. Představuje pro mě jeho. Řekl, že na mě počká.
Nevím, jak dlouho tu ještě budu. Zápasit sama se sebou je přetěžké. Ale chci vyhrát a dát životu šanci. Chci žít. Chci žít šťastně. Chci žít šťastně s ním.
Řekl, že na mě počká. Ale kdo by čekal věčně?


text od Medy:


Karta života

Někde jsem četla mírně feministický článek, stálo v něm, že muži jsou tak trochu zbabělí, protože si v každém svém počínání ponechali možnost „skrečnout to“, v boji mohou vztyčit bílou vlajku příměří, při zápase poklepat na zem. Ale co ženy? Co kdyby žena uprostřed porodu prostě řekla: „Tak a já jsem si to rozmyslela.“

Ženy nemají žádnou ruční brzdu, jdou do toho. Dobře vědí, že nic není bez rizika, ale ženy věří, že to zvládnou. Vědí, že člověka nepotká v životě nic, co by nedokázal zvládnout. A tak je na porodním sále ani na chvilku nenapadne, že by to nedotáhly do konce. To je karta života pro ženu – pro mě - prostě do toho jít. Buď všechno, nebo nic. Když mám cíl, vše ostatní jde stranou. 

**********
Na co se můžete těšit za týden? 
Na příště Meda zadala téma: Averze

Žádné komentáře:

Okomentovat