čtvrtek 10. ledna 2019

Dopis sedmdesátý

Medo,

jsme na Vysočině. Dnes ráno trochu sněžilo. Jinak prázdné stráně.
Poslední dny se budím podrážděná, nespokojená.
Jsem v mezičase – mezi svátky; Vánoce za námi, Silvestr před námi. Jsem v mezičase – v místě a čase; jsem doma, ale jediné doma to bylo před lety.
Hledám cestu, a přitom si nejsem jistá, že vím odkud.
Neveselé na konec roku? Možná, ale organizované slavení stejně není pro mne.

Vánoční papíry, roztrhané, zmuchlané a zamotané do stužek, leží v koutě. Dárky - knihy, hračky, oblečení - roztroušené po místnosti. Tácy s rozdrobeným cukrovím spočívají na svátečním ubrusu. Ze stromečku padá jehličí a větve se sklánějí k zemi.
Po velkém těšení přijde vždy velký smutek.
Jedno bez druhého nejde.
Daň.

****

Medo, je druhého ledna, 23.09 a já piji třetí skleničku vína. Potřebuji, aby se se mnou točil svět.
Svátky pro mne byly náročné.
Dnes se uzavřely -  celodenním balením, v půl páté odjezd od rodičů, v půl deváté v Praze, v půl desáté vybaleno, v jedenáct spící Ouško a mužem uspávaná Modřinka. A já u vína a Tvého dopisu.
Jsem plna rozhodnutí, že letos to bude jiné. Víc se chci zaměřit na sebe - což s dvěma dětmi určitě nepůjde snadno - ale chci. Potřebuji to.

Děkuji za Tvé pohádkové vyprávění.
Těším se na Tvůj příjezd.

Přeji nám, ať nás čeká krásný rok.

Lisarah

Žádné komentáře:

Okomentovat