čtvrtek 12. dubna 2018

Dopis třicátý druhý


Medo,

Tvé střípky příběhů mě do sebe vtahují. Dnes mám jeden i já. Chci se za něj schovat.

Jeden večer

Café Frida. Přes den poklidná kavárna, večer uřvaný bar. Osm žen se během večera vystřídá u jednoho stolu. Přicházejí a odcházejí. Přicházejí podle toho, kdy manžel přišel z práce a převzal si děti, kdy dořešily akutní záležitost v práci, kdy jim skončila hodina heatu. Odcházejí z ospalosti, z vědomí brzkého vstávání, z nezájmu o probírané téma. Ženy, které spojují prožitky v minulých letech, společné roky ve škole či stejně staré děti. Osm žen, každá úplně jiná. Jsem jedna z nich. Ale která? Ta, která se celý den věnuje dětem či ta, co je manažerkou v bance? Nebo snad ta černovlasá umělkyně? Sedím, popíjím malinovou limonádu (nebo zázvorovou, podle toho, kterou z těch žen jsem), chroupu nachos s guacamole, poslouchám tok vět, které se vlévají do řeky našeho hovoru.

Mluví se v nenápaditých větách o skládání skříňky do koupelny, ještě chybí nasadit kolečka; o odplenkování a oddudlíkování; o tom, proč Mornštajnová nemá nominaci na Magnesii; o filmech na Febiofestu; o Islandském dni; o cestovatelských plánech; o všem; o ničem (zásadním).

Když jedna z nás odejde, atmosféra u stolu se promění. Snažím se uchopit tu proměnu a přiřadit ji dané ženě - tahle na sebe vztahuje pozornost, proto teď zaraženě mlčíme a hledáme nové téma k hovoru; tahle mluvila o věcech, které ostatní nezajímají, osazenstvo stolu si vydechlo a nadechlo k jinému směru témat...

Jedna z nás má novou barvu na vlasech, druhá výrazně rudou rtěnku, třetí masivní náramek.

Po čtyřech hodinách, kdy se vypilo, snědlo a povědělo vše, co se chtělo, se, my zbývající, zvedáme k odchodu. Platíme u kasy, halíme se do šál, jdeme k metru. Pomalu dopovídáme témata načatá před odchodem z baru.

Rozcházíme se do všech světových stran za svými individuálními příběhy.

(Pro ty, které to zajímá, jsem si přisvojila kus z každé ženy, ale opravdu jsem to byla já, kdo pil malinovou limonádu.)

****

Jsem ráda, že jsem si našla čas Ti konečně napsat. Ale už raději končím, jinak u toho sním celou krabici sušenek:-).

Jak je u Vás? Tady sníh-zima-falešně_jarní_sluníčko.

Lisarah

Žádné komentáře:

Okomentovat