čtvrtek 23. listopadu 2017

Dopis dvanáctý

Medo,

jelikož zasedám ke klávesnici, abych Ti odpověděla na Tvůj poslední dopis, v pondělí, mám samozřejmou potřebu psát o víkendu. Týden může přinést spoustu zážitků, ale víkend má vždy ještě něco navíc. Co to je? Rodina je pohromadě, pocit volna a nemusení? Myslím, že tou záhadnou ingrediencí je celotýdenní těšení (až pracovní týden skončí a bude volno). Těšení je něco nádherného (ať už se člověk těší na shledání s partnerem, skleničku oblíbeného vína či ulehnutí ke spánku do nově povlečených peřin).

Mohla bych psát o výstavě impresionismu v Jízdárně (můj oblíbený tvůrčí směr, poprvé projít kontrolou u hradu, příliš mnoho obrazů, přeplněná hlava novými vjemy, následná diskuze o viděném s přáteli v kavárně Nový svět) nebo výstavě Kryštofa Kintery v Rudolfinu (kontrast, zábava, vyvolávající diskuzi). Mohla bych mluvit o nově navštívených kavárnách, o procházce podél Vltavy, o nákupu vánočního pudinku v M&S...Ale nakonec jsem se rozhodla popsat Ti, jak na mě zapůsobilo požehnání soše.

Cože? Řekneš si asi. Neboj, vysvětlím. Po nedělní mši jsme se jako procesí přesouvali k vedlejšímu kostelíku, který spadá pod farnost, kde bohoslužby navštěvujeme. Mělo tam dojít z požehnání zrestaurované sochy. A teď přijde to, proč o tom vůbec píšu. Na začátku kněz vyprávěl, jak o této soše ani nevěděl (byla dost zakrytá keři), dokud nepřišel mladý student a že by chtěl sochu zrestaurovat jako svoji diplomovou práci. Pak mluvil onen, nyní už absolvent, restaurátor o tom, jak na sochu přišel. Asi před pěti lety se zúčastnil Noci kostelů v tomto kostelíku a hned si všiml té poškozené sochy Sv. Jana Nepomuckého. Pomyslel si, že by ji jednou rád opravil. A tak se po letech stalo.

Není to krásný příklad toho, jak jeden člověk něco spatří hned, druhý to léta nevidí a potřebuje pomoc druhého, který ho na očividné upozorní? Já myslím, že ano. Uvědomila jsem si, jak mám obě polohy ráda. Někomu otevírat oči (a svět a formovat názory) je úžasné, ale stejně krásné je, když někdo projeví snahu a chuť objevit pro nás něco nového, co nás třeba i dost zásadně ovlivní.

Tolik k mému víkendovému filozofování:-). A myslím, že jinak píšu o tomtéž co ty. Jen mám příběh sochy a ty TEDx:-).

Po barevném babím létu nastoupil šedý podzim. Jak s ním bojuješ? Já si kupuji voňavé svíčky, žluté balzámy na rty a lístky do divadel.

Lisarah

Žádné komentáře:

Okomentovat