čtvrtek 9. listopadu 2017

Dopis desátý

Medo,

je to už dvacet čtyři hodin, co jsem v Praze. Zavazadla vybalená, tři pračky prádla vlají ve větru. Ochladilo se a mě hřeje vzpomínání na minulý týden. Bylo krásně, užili jsme zahrádky. Táta, manžel i Modřinka hrabali listí. Byla jsem u kamarádky, pochovala si miminko a prohlédla dům. (Další byt bez knih?!) Naposledy jsem si vychutnala hodinu v lehátku na sluníčku. Propadla jsem M. Šaškovi a jeho knihám o městech a zemích, které tak krásně nyní vydává Baobab. To jsou moje střípky radosti posledních dní.
Dva dny jsem také strávila na knižním veletrhu v Havlíčkově Brodě. Taková moje srdcovka. Menší prostředí, inspirující a obohacující setkání s autory (tentokrát skvělá Mornštajnová, Hilský), minirozhovory s nakladateli. (Ráda se vracím ke stánku Paseky, kde jsou vždy nadšení mladí lidé, kteří o knihách krásně mluví.) (A taky nám dají jejich úžasné pohledy ze Slaďáku a Hildy, které mám vystavené v knihovně:-).)
Osm hodin v kulturním domě Ostrov, kde veletrh probíhal. S mužem jsme nadšeně procházeli místnostmi a prohlíželi knížky. Za celou dobu jsme nevyšli ani ven.
První knížka, co jsme tam koupili, byla pochopitelně pro Modřinku. Pro koho asi tak byla druhá? :-).

Tvoje nadšení na další cestu se mi líbí. Fascinuje mě, jak prostupuje do každého tvého slova a situace; žiješ jím. Jsi pro mne inspirací, když vidím, jak zvládáš svůj odjezd vyřešit v práci, pracovat na svém projektu a tisíc dalších věcí. Nejvíc se mi líbí, že i když se těšíš pryč, tak si zároveň užíváš každou chvíli tady. A to je nejdůležitější, protože žijeme teď a tady. A ty naše kafíčka, nové kavárny, divadelní představení jsou toho důkazem.

Dvě věty, které mi už týdny znějí v hlavě: (první ze záložky knihy Slavík, druhá z divadelního představení v La Fabrice V hodině rysa).

V lásce poznáváme, jací bychom chtěli být, a ve válce pak poznáme, jací jsme.

Odpuštění si nemusíš zasloužit.

Lisarah

Žádné komentáře:

Okomentovat