čtvrtek 15. prosince 2016

Téma 96: Amygdala

text od Medy:

Amygdala

Já to ještě nepochopila
Ale všimla si
Má amygdala

Jde mi o život
Co jsem budovala 
Tak dlouho 
O mou autonomii
O mé zázemí
O mé soukromí

Těžce dýchám
Mlčím
A přitom chci křičet:
"Dost!"
Vyčkávám
A přitom chci utéct

text od lisarah:

Amygdala*

Loupu mandle. Vezmu pytlíček. Nůžkami odstřihnu horní část. Vše vysypu do velkého hrnku s modrými puntíky a zaleju vařící vodou. Chvilku čekám. Vezmu polévkovou lžíci a z hrníčku vylovím pár mandliček. Po jedné je beru do ruky a shrnuji z nich slupku. Odhalené plody - vlastně semena - vkládám do připravené mističky. Byla jsem trpělivá a počkala dost dlouho, takže se slupky odlupují už po jemném doteku mých prstů.
Tuhle činnost mám ráda. Patří k zimnímu času. Patří k mému dětství.


* z řečtiny: amygdale - mandle (zdroj: slovnik-cizich-slov.abz.cz)

*********
Na co se můžete těšit za týden? 
Na příště Lisarah zadala téma Obraz nakřivo.

Žádné komentáře:

Okomentovat