čtvrtek 8. prosince 2016

Téma 95: Kdybych vás miloval méně, dokázal bych o tom mluvit více.*

* citát z románu Emma od Jane Austenové

text od lisarah:

(Ne)mluvit o lásce

Nemluv o lásce,
pokud to myslíš vážně.

Neříkej, že máš rád.
Dokaž to.

Nečekej vyznání,
ale silné objetí.

Nekřič, že miluješ.
Miluj.

Mlč, lásko.

text od Medy:


Kdybych tě miloval méně, dokázal bych o tom mluvit více

Některé věci přicházejí až s věkem. Patří mezi ně nakupování kvalitního spodního prádla, pohodlného oblečení z přírodních materiálů, kožených bot; jedení oliv a avokáda; pití piva, portského a dobrého rumu; úbytek sebeobviňování, pozorování a hodnocení druhých lidí; tulipány; vůně růží; Novosvětská (o tomhle se musím rozepsat, teď čtu dvě knihy - Lišky na vinici a Hovory s TGM, shodou okolností zde zaznívá myšlenka tzv. Nového světa, ale ty řádky jsou platné i dnes, myslím, že o životě založeném na svobodě a souladu s přírodou ještě uslyšíme, zároveň nás pořád fascinuje to nové - nové myšlenky, nové výzvy, noví lidé, nové lásky, nové světy, jsme jak neviditelnou nití přitahováni k čemusi, o čem sice nic nevíme, ale těšíme se, že to bude nové. Jak se však podařilo Antonínu Dvořákovi myšlenku, jež se tady tak krkolomně a neobratně snažím popsat slovy, zachytit hudbou, mi bude po zbytek života záhadou); třídění odpadu; pití vlažné vody; čtení klasických románů; občasné mluvení o pocitech a projevování citu - a zde rovnýma nohama skáču do tématu a už tam i zůstanu:

Jen jednou v životě mi chlapec napsal báseň, bylo to nějak takhle:
Znovu jsem Tě míjel na ulici
A uplynul další rok
Jestli si dnes ještě vzpomeneš?
Naše první ráno
Tys hledala v jízdním řádu
Já ve tvých očích
Kam dál

On je to vlastně jen můj domnělý překlad, protože byla rusky. Na tom ale vůbec nezáleží, vždyť k nám celý život mnohem silněji promlouvají jiné věci než slova. 

A nutně musím zmínit druhou báseň, kterou napsal jiný muž a ne pro mě, a která mě rozplakala:
Přes roztroušené skvrny zlat
housata vybíhají z vrat
a husopaska počítá je
na křivolakých cestách kraje. Ivan Blatný

Dříve jsem si (z mně neznámého důvodu) zakládala na tom, co kdo říká. Nejdříve o mně, pak mně. Jako by to, co někdo dělá, nemělo mnohem větší váhu. Vždyť to dělá a jen o tom nemluví!  

Když cestuju v zemích, kde slova ztrácejí smysl, protože jim nikdo nerozumí, uvědomuju si, že je vůbec nepotřebuju. Ani říkat, ani slyšet. U mých blízkých vím, že mě mají rádi, i když to neříkají  každý den, i když to možná neřekli nikdy. Je hezké to slyšet, ale můžu s tím žít, i když to neuslyším. Vypadá to, že jako spisovatelka budu brzy bez práce. Tak jak jsem před časem objevila kouzlo slov a opájela se jejich mocí, nyní se doznávám, že je v těch nejdůležitějších a nejkrásnějších okamžicích mého života nepotřebuju. 

*********
Na co se můžete těšit za týden? 
Na příště Meda zadala téma Amygdala.

Žádné komentáře:

Okomentovat