středa 23. listopadu 2016

Téma 93: Když v noci nespím

text od lisarah:

Když v noci nespím

Když v noci nespím, tak sním. O tom, jak budu v lednu běhat sněhem a dělat andělíčky. O tom, jak povedeme dceru k oltáři. O tom, jaké nás čeká stáří, které už klepe důrazně na naše dveře. O tom, co dobrého si uděláme zítra k obědu.
Když v noci nespím, tak vzpomínám. Na prvních schůzku s manželem (vylitá malinovka, umaštěný stolek, smích a nervozita). Na Anežku a Jarmilku (jejich droboučká těla, první úsměvy, první slova, první školní den, první vysvědčení, první zlomené srdce a tolik jiných poprvé). Na rodiče a své dětství (nepočítaně krásných zážitků - a všechny křivdy jako by nebyly).
Když v noci nespím, tak si čtu. Listuji oblíbenými knihami, vracím se k osvědčeným autorům. Na knihách je to vidět, listy jsou ošoupané, umaštěné, natrhané, roztřepené..tyhle knihy se mnou žily můj život. Utíkala jsem se k nim při nemoci, starostech. Těšila jsem se jimi, když jsem prožívala největší krásy.
Když v noci nespím, poslouchám. Ticho noci. Oddechování manžela. Šustotu přikrývky při pohybu těla pod ním.
Když v noci nespím, žiju. Jsem něco mezi snem a děním. Prožívám prožité. Vnímám detaily.
Noc je můj přítel.

text od Medy:

Když v noci nespím

"Mám pocit, že vám vyjeví svou podstatu pokaždé, když balancujete na zábradlí mezi propastí spánku a pustinami nežádoucího bdění." Jakub Černík

Když v noci nespím, myslím na nesmrtelnost. Až do včerejší noci jsem nevymyslela nic. Ale včera mě to napadlo. Stanu se přes noc spisovatelkou. Budu moci zapisovat skutečné příběhy skutečných lidí a učinit je tak nesmrtelnými. Bylo to víc, než jsem si kdy dokázala představit, že bych uměla udělat pro druhé. 

*********
Na co se můžete těšit za týden? 
Na příště Meda zadala téma Hologram.

Žádné komentáře:

Okomentovat