čtvrtek 15. září 2016

Téma 83: Život už je takový

Život je už takový. Nedovolí vám uspořádat všechno tak, jak vy si představujete. Nedovolí vám uniknout před emocemi, řídit se v životě jen intelektem a rozumem! Nemůžete si říct: "Budu cítit to a to a nic víc." Život, ať je jakýkoliv, rozhodně není rozumný.
(citát z knihy Agathy Christie - Temný cypřiš)


text od lisarah:

Život už je takovej

Chtěla jsem si vzít Patrika, byl nadějnej fotbalista, mohl to někam dotáhnout. Chtěla jsem se mít, chtěla jsem se mít dobře. Neměla jsem o sobě nikdy přehnané iluze, věděla jsem, že nejsem chytrá na nějakou kariéru, ale myslela jsem si, že jako stepfordská panička bych obstála. Starat se o to, abych vypadala k světu, chodit s holkama na kafíčko, to mi vždycky šlo. Bavilo mě lakovat si nehty, klidně ve čtyřech vrstvách, jen ať to zabere víc času, vždyť jsem ho měla hromadu a nevěděla, co s ním. Já se vlastně do třiceti jen nudila. Nic jsem nemusela, a tak jsem nic taky nedělala. Jo, kdybych si vzala Patrika, mohla jsem v tom pokračovat dodnes. Ale já kráva se zamilovala do Jirky, co dělal u nás ve firmě poslíčka. Všechno šlo stranou, hlavně rozum, prostě byla to láska jako trám, to jako musím říct, i když teď, o deset let později se mi tomu ani nechce věřit. To ta každodenní rutina, věčné hádky o prachy, kterejch je neustále málo a o to, kdo děti vyzvedne ze školky. Jasně, že jsem musela do práce, neboť z platu státního úředníčka fakt nevyžijeme, a z lásky už vůbec ne. Ono to vypadá, že si stěžuju, ale já jsem vlastně celkem spokojená, s Jirkou se máme pořád docela rádi, umíme se spolu ještě smát. To jen to na mě občas dopadá, když kouká večer na fotbal, na anglickou ligu, a já zaslechnu Patrikovo jméno, že jsem mohla žít jinak.


text od Medy:

Život je už takový. Nedovolí vám uspořádat všechno tak, jak vy si představujete. Nedovolí vám uniknout před emocemi, řídit se v životě jen intelektem a rozumem! Nemůžete si říct: "Budu cítit to a to a nic víc." Život, ať je jakýkoliv, rozhodně není rozumný.

Vždycky mu život otravovaly jen vztahy. A přesto nikdy neuměl být "bez vztahů" ani minutu. Postupem času, kdy se pokoušel použít svůj intelekt, aby zabránil katastrofě, zjišťoval, že není dost velký psychopat, aby to dokázal. Vždy znovu a znovu uvízl v síti láskyplného mrhání časem. Zamilovávání a odmilovávání zaujímalo majoritní část jeho dnů. Proto se jednou provždy rozhodl být sám. Nic patetického jako že by vstoupil do kláštera nebo dobrovolně podstupoval celibát, jen rezignoval na svou funkci muže partnera a začal být mužem sólistou. Všechno šlo podle plánu poměrně dlouhou dobu. Až do minulého pátku. Byla mladá tak, že by mohla být jeho dcerou. Měla ten dar života, který působí jako afrodisiakum. Vůbec si ho nevšímala. Jakmile za sebou uslyšel cinkání jejích náramků, rozbušilo se mu srdce. Když lemem sukně zavadila o jeho kotník, věděl, že v noci nebude spát. Uvažoval, zuřivě vypočítával, že s takovou ženou, kterou milují všichni v místnosti, sotva vkročí, ho čeká jen další zklamání, ale už bylo pozdě. Život je už takový. 

*********
Na co se můžete těšit za týden? 
Na příště Meda zadala jako téma název filmu Walter Mitty a jeho tajný život.

Žádné komentáře:

Okomentovat