čtvrtek 18. srpna 2016

Téma 79: Drž mě pevně, miluj mě zlehka

Text od Lisarah:

Drž mě pevně, miluj mě zlehka

Vyzval jsi mě k tanci
na zbytek života

Váhala jsem?
Snad
Ba ne - určitě
(trochu)

Přijala jsem
nevěda,
co to obnáší

Jsme v kole
Točíme se okolo dní
co jdou kolem

Nejsem dobrá tanečnice,
ale snažím se,
tak prosím,
drž mě pevně

a miluj


Text od Medy:


Drž mě pevně, miluj mě zlehka

Co to vlastně znamená? Knihu jsem nečetla. Viděla jsem jen představení. Každopádně nad názvem jsem nějak nestihla přemýšlet. Matně si vzpomínám na všechny ty dějové linie a zápletku, na vyznění a můj pocit, s jakým jsem odcházela z divadla. Ale má paměť mi neslouží a míchají se mi do této hry další a další, které jsem za těch pár krásných let v Praze navštívila. Ale o tom jsem nechtěla psát.

Čtu teď jednu oceňovanou knihu, ale nemůžu si pomoct, mám z ní rozporuplné pocity. Jako by mě něčím dráždila. Jako by byla neúplná a mě neúplné věci hrozně dráždí. Donedávna jsem takhle neúplná byla i já. A dost jsem tím rozčilovala sama sebe. Cítila jsem, že mi pořád něco chybí, ale nebyla jsem s to přijít na to, co. A když se pokoušíte takové věci definovat, objevíte toho po cestě plno. 

Je těžké si přiznat, že jste vedle a ještě těžší přimět se vrátit zase na začátek. Ale občas je to nezbytně nutné. Občas se v té poctivosti k sobě samému nachází jediný klíč ke štěstí. 

Když myslím na argentinské tango, na správnou kombinaci všech těch prudkých i něžných doteků, říkám si, že je až neuvěřitelné, že to může fungovat. Tanec. Láska.  

"Odevzdat se plně jednomu člověku je ušlechtilejší, než horlivě doširoka diskutovat o spáse mas." D. Hammarskjold

*********
Na co se můžete těšit za týden? 
Na příště Meda zadala téma Tichošlápek.

Žádné komentáře:

Okomentovat