čtvrtek 22. října 2015

Téma 38: Citát od Fulghuma

text od Medy:

„Nejvíce lásku obvykle potřebujeme ve chvíli, kdy nás nikdo mít rád ani nemůže.“ 
R. Fulghum

Jistý Piippu Jyrki z oblasti Kainuu ve středním Finsku rád vysedává v křesle, pokuřuje dýmku a přemýšlí nad životem. ČiliChili str. 25

Vyhledala jsem si, kde se ta oblast nachází a je to zhruba někde pod kolenem pravé zadní nohy tygra. Každopádně přesně do takovéhleho časoprostoru se chystám. Někam, kde jste směšní, když dobíháte metro, nebo pijete kafe na stojáka (pokud nejste Italové).

Nemám teď moc co nabídnout, tak se dělím o své myšlenky. Spisovatel bez múzy je jako zhasnutá žárovka, vydává zbytkové teplo, ale neposlouží nějakou dobu svému účelu.

Rozlouskla jsem to. Seberozvoj. (Představte si, že word tohle slovo nezná). Chci se ještě naučit něco o sobě a o životě. A to se mi v mé komfortní bublině nepodaří dost rychle, to už vím. Jak říká profesorka ekonomie Debora Sparová (jsem teď nabrífovaná z ČiliChili) „Podstatné je (...) poznat, na čem nám záleží a všechno ostatní nechat plavat.“ Ač toho je hodně (kariéra, vztahy, mateřství, přátele, vaření, pohodlí... sama sebe uklidňuju, že jen na nějakou dobu).

Zatím moje ráno vypadá nějak tahle:
- Naplácám si dnes trochu víc make-upu (aby mi zase Karolína na recepci neřekla: „Ty jsi nemocná?“ a hned dodala „poznám to na Tvém obličeji.“ To člověka hned podpoří bez   ohledu na to, jak se při probuzení cítil dobře).
-  Polobotky (abych neobtěžovala v kanclu tím, že jsem žena)
-  Pukové kalhoty (z důvodů výše)
-   Vlasy do drdolu (viz výše, tzn. nejvíc ženské je na mně asi spodní prádlo)
-   Metro C, přestup na metro B, pak kousek pěšky, Galerie Myslbek (pane jo, to je adresa)
...

Včera jsem si v ČiliChili přečetla ještě tohle: krásní lidé jsou v životě úspěšní. Já si to nemyslím. Není to nenápadná dovednost nebo vědomost, kterou byste mohli použít, jen když chcete. Je to něco, co dáváte každý den na odiv, ať se to snažíte jakkoliv skrýt. A ještě jste se o ni nijak nezasloužili. Přitom krása není nic jiného než vyšší dávka souměrnosti.

A mimo ČiliChili taky čtu všechnu tu doporučenou literaturu od mého psychologa, aby nastartovala chemické procesy v mém mozku, než se o to budou muset pokusit tabletky.

Někdy se věci prostě nepovedou podle našich představ. Je třeba přijmout fakt, že se nejedná o naše selhání.Časem zjišťuji, že jsem byl odmítnut někým nebo něčím, o co jsem moc stál, jen proto, abych byl přesměrován k někomu nebo k něčemu, co jsem v té chvíli potřeboval... veškerá odmítnutí jsou primárně o těch, kteří odmítají. O jejich obavách, nejistotách, limitech, potřebách...“FC, Petr Casanova 25.8.2015

Nejvíce lásku obvykle potřebujeme ve chvíli, kdy nás nikdo mít rád sice nemůže, ale přesně ve stejnou chvíli máme nejlepší příležitost naučit se mít rádi sami sebe.

Pozn. editora: Ad úvodní citát – ještě aby, kdo by taky stál o lásku na dobu určitou.

text od lisarah:

Mít rád

Chtěla jsem jet k moři, abych ochutnala slanost vody a pocítila pravé sluneční paprsky.
Chtěla jsem tvoje objetí, protože jsem se bála být sama.
Chtěla jsem si udělat řidičský průkaz, abych měla v životě něco, co mohu pevně sevřít v rukách.
Chtěla jsem se dívat na filmové plátno, abych viděla pocity.
Chtěla jsem chodit do cukráren, abych měla sladký život.
Chtěla jsem být s tebou, protože jsem se bála samoty a lidí.
Chtěla jsem se naučit anglicky, abych někomu rozuměla.
Chtěla jsem chodit běhat, abych cítila svaly svého těla.
Chtěla jsem, abys mě měl rád, protože já to nedovedla.

Teď nechci nic. Jen se naučit mít sama sebe ráda.

A ty ses zrovna objevil.

Promiň.

**********
Na co se můžete těšit za týden? 
Na příště Lisarah zadala téma: Rozlučka se svobodou.

Žádné komentáře:

Okomentovat