čtvrtek 20. srpna 2015

Téma 30: První láska

text od Medy:

První láska – ona

Psáno z Prahy
První láska se jmenoval můj první fejeton.
První lásku jsem potkala ve svých patnácti. (Té, co jsem potkala ve svých šesti, se tímto omlouvám.)
Se svou první láskou jsem si psala dopisy.
První smska mi přišla na můj první mobil od mé první lásky.
Svou první tragikomedii o lásce jsem napsala ve svých šestnácti letech. Měla přes třista stran.
Vždy jsem si přála, aby můj manžel byl moje první láska.
Prvním principem života pro ženy je prý láska. (Pro muže je to cokoliv jiného.)
Poprvé jsem spustila alarm v našem domě, když jsem byla zamilovaná do učitele salsy.
Má první milovaná plyšová hračka byl Maxipes Fík v nadživotní velikosti.
První knížku, kterou jsem si sama přečetla, byla Kniha džunglí.
Můj první parfém stál 600 korun, koupila jsem ho v krámku na Kobližné a miluji ho dodnes.
První lásku k sobě samé jsem poprvé pocítila v Brně.
Když jsem poprvé letěla, věděla jsem,´tohle budu milovat´.
Můj první sex neproběhl v přírodě, ani na posteli rodičů, ale v plechové boudě ve vinohradě. Přesto jsem věděla,´tohle budu milovat´.
Poprvé jsem se opila z dobrého vína v roce 2005.
Poprvé jsem ve vztahu byla na FB v roce 2008. (teď už po síti bloudí jen zbytky fotografií a komentářů z mého zrušeného profilu)
První knihu jsem vydala v roce 2010, píše se v ní něco o tom, že láska si vás najde, i když se bráníte.
První vrásky jsem si všimla v pětadvaceti (mám ji ráda).

První láska – on

Psáno z Austrálie
Když jsem poprvé viděl film Australia, věděl jsem, že tam chci.
První kopačky z klokaní kůže jsem dostal k desátým narozeninám.
Poprvé jsem souložil s Jindřiškou z béčka na našem gauči.
Poprvé jsem si zahrál playstation v roce 2001.
Poprvé mi táta půjčil auto v létě 2007 k Vaškovi na chatu, dal mi do kufru flašku Magistra a řekl, že se můžu vrátit až v neděli.
První tetování jsem si nechal na stehno (přes hlasitý nesouhlas mých rodičů). Dost to bolelo.
Můj metalový křest byl by Iron Maiden. Tam jsem se také poprvé porval.
Vlasy jsem si ostříhal v roce 2009.
Od rodičů jsem se odstěhoval v osmnácti.
Nějak jsem odbočil... ehm... první láska... (pomlka)
První výplata? To bych věděl. Ne?
První holka, kterou jsem fakt miloval? – Marta
A poslední? – Marta


Marta je pes. (pozn. autorky)

text od lisarah:

První lásky

Když se vás lidé ptají na první lásku, počítají s tradičním příběhem, který obsahuje dvě bytosti - muže a ženu. Čekají úsměvný příběh ze školky či intenzivní zblázněnost v šestnácti. Mně se ale vybaví tolik jiných prvních lásek, že nevím, o které mluvit.

Mám povědět o první lásce ke květině?
Byla to pampeliška, která byla nejhezčí na celém trávníku, a tak jsem si k ní lehla a celé dopoledne jsme si povídaly.
Nebo o lásce k televiznímu seriálu?
Jsou to Gilmorova děvčata. Příběh z maloměsta, rodinné vztahy, prožívání lásek, hodně se mluví o knihách, hodně se mluví. Tenhle seriál je pro mne zachumláním do teplé deky pohody. Každý rok shlédnu všech 153 dílů znovu. Ten seriál mě tolik naučil. Uvedu příklady z dílu, který jsem viděla včera (jedná se o závěr první řady):
1) Při žádosti o ruku musí být 1000 žlutých kopretin. (Lorelai)
2) Člověk se nemá bát vyslovit Miluji tě. (Rory)
Taky bych mohla zmínit slunce. Protože s ním mám krásný vztah. Uzdravuje mě. Zlepšuje mi náladu. Léčí moji kůži i duši.
Za zmínku by určitě stál i můj pracovní stůl. Ručně vyřezávaný, léty oprýskaný. Vzbuzuje ve mně touhu po minulých časech a chuť naplno využít ten svůj. Kde jinde bych mohla tvořit lépe než u něj!
A co takový diář. Každý den do něj píšu. Povinnosti (návštěvy úřadů, doktorů), zajímavosti (extrémně krásně počasí, pán se zásnubním prstenem), radosti (nové šaty na léto), úkoly (napsat článek, koupit mamce dárek k svátku). Mám v něm založeny kresby od dětí. Poznamenány svoje myšlenky, které mě napadají, když jedu tramvají a jen koukám po Praze. Zkrátka, kdo mne chce poznat, nechť prolistuje mým diářem.

Samozřejmě moje všechno, pro co dýchám a žiju, jsou děti, muž, rodiče, přátelé. Ale tohle všechno a mnoho dalšího, co jsem vám zde prozradila, jsou moje první a poslední lásky. Nejsou to lidé z masa, kostí a duše. Jsou to věci, skutečnosti, občas banality. Prvními láskami je nazývám proto, že vytvářejí můj svět a cítím se s nimi pořád rozechvěle a krásně jako na prvním rande s klukem, co mu odstávaly uši a nervozitou se mu třásl hlas (to byla moje první láska v tom smyslu, na který jste se ptali).
                   
**********
Na co se můžete těšit za týden? 
Na příště Lisarah zvolila téma Narozeninová oslava.

Žádné komentáře:

Okomentovat