čtvrtek 13. srpna 2015

Téma 29: Cizí oblečení v mé skříni

Text od lisarah:

Nakousnutý croissant

Sobota 15. srpna. Klára se probudila s dobrou náladou. Proč by ne, je krásné ráno, nemusí do práce, udělá si dobrou snídani. A asi vyrazí na nákupy. Nebo zavolá Janě a půjdou do kina. Taky může zůstat doma, jíst broskve a listovat nejnovější Elle. Prostě fajn den.
Vysunula šuplík, kde měla uloženo spodní prádlo a strnula. Ležely tam modré trenýrky. Pánské. Zamrkala. Na jejím krajkovaném jemném prádle ležely pánské trenýrky, nebylo o tom pochyb. Jak se tam objevily? Včera tam určitě nebyly, toho by si ráno při výběru prádla určitě všimla. Byla včera s holkami na pár drincích v baru, ale opilá nebyla. To by si pamatovala, ne? A navíc, to by to pánské prádlo bylo zmuchlané někde na zemi a ne vyprané a v šuplíku. Co to má znamenat?
Zmateně přešla do kuchyně. Tam ji čekal další šok. Zašpiněný hrníček s lógrem, který na kafe nikdy nepoužívá. Hrníčku na stole dělal společnost nakousnutý croissant a plno drobečků. Ne, i kdyby byla opilá, i kdyby si přinesla domů cizí pánské vyžehlené trenýrky a dala si je do šuplíku, nikdy by nenechala drobky na stole, to bytostně nesnášela. Co se to děje? Unesly ji do nějaká trhlé reality show, které čím míň diváků zajímají, tím šílenější je vymýšlejí? Klára stála, nechápala a rozhlížela se kolem sebe. Začínala mít obavy o svůj zdravý rozum.
Postupně prošla všechny místnosti v bytě. Kuchyň, obývák, chodba, ložnice, koupelna. Přes chodbu a obývák se vrátila do kuchyně a zhroutila se na židli. Podlamovala se jí kolena, neboť i v dalších místnostech objevila cizí věci. V koupelně pánský deodorant, v obývacím pokoji detektivku, kterou by ona nikdy nečetla.
Copak opravdu s někým bydlím? Jak je možné, že bych si to nepamatovala? Kláře hlavou vířily otázky, ale odpovědi neměla.
Uslyšela otáčení klíče v zámku. Dostala strach. Má k němu důvod? Ublíží jí ten, kdo vstoupí? Nebo se jedná pouze o strach z neznáma? Nevěděla. Teď to zjistí.
Bouchly vchodové dveře. Napjatě čekala, co se stane.

Pondělí 17. srpna. Petr si jde ke stánku koupit noviny. Ještě si řekne o cigarety. Poděkuje stále ještě rozespalému prodavači a zaplatí. Doma se posadí ke stolu, napije se kafe a listuje stránkami. Na páté straně, v malém okénku, ho zaujme noticka:
Mladá žena (28) vyskočila z okna bez zjevných příčin. V minulosti se neléčila na psychiatrii ani jiné známky psychické poruchy u ní nebyly vypozorovány. Přátelé o ní mluví jako o společenské a veselé osobě. Podle sousedů byla tichá a žila sama.
Petr složil noviny do původního stavu a zakousl se do croissantu. Drobky padaly na stůl.

Text od Medy:

NZ (new zero)

Mám sbaleno.
·         roztrhané džíny (ty nejoblíbenější)
·         trekové boty kotníkové (doporučují mí přátelé horalé)
·         tyrkysově modrá termomikina (tu jsem prostě musela mít)
·         čelovka (abych si mohla lakovat nehty i za tmy)
·         spodní prádlo od Victoria´s Secret (i farmářky se potřebují cítit sexy)
·         teplé ponožky (věčně je mi zima na nohy)
·         pracovní rukavice (než si zničím shellac)
·         láhev na vodu (na ní naše iniciály A.K.)

Zbytek dokoupím až tam podle rad těch, co už jsou na místě.

Bože jak já se těším.

Do mého bytu se stěhuje Lea. Je to studentka z Kazachstánu. Když se přišla podívat na byt, nesměle mi mezi dveřmi oznámila: „Já tady studuji, neumím česky.“ Uvítala, že mluvím rusky. Je milá, když plaše klopí zrak, vidím sebe v době, kdy jsem se přistěhovala do Prahy.

V mých policích leží knihy, které neznám. V mé skříni cizí oblečení. Úhledně poskládané. Má jen pár věcí. Dýchá z nich na mě mládí a prapodivné smutno. Rozhlížím se po pokoji.  Na stěnách obrazy s hesly. Zvykla jsem si na ně tak, že jsem přestala vnímat jejich smysl. A až teď po mnoha letech jsem pochopila, že takhle se svým životem nechci zacházet – aby se to nejcennější, to, co mám denně na očích, pro mě stalo samozřejmostí a nevážila jsem si toho - a rozhodla se odjet.

„Sometimes you win, sometimes you learn.“

Žlutá tapeta a strom života, tu tapetu jsme lepili skoro čtyři hodiny. Kdy já jsem vlastně začala ujíždět na žluté barvě? (Přibalím do kufru ještě jedno žluté tričko.) Najednou se přistihnu, že brečím.

Jsem šťastná. Konečně.

                             
**********
Na co se můžete těšit za týden? 
Na příště Meda zvolila téma První láska.

Žádné komentáře:

Okomentovat