středa 22. července 2015

Téma 26: Báseň Josefa Hory

Text od Medy:

Cesta

čekala jsem na tebe dvacetdevět let
hned jsem věděla že jsi to ty
to tebe jsem si vysnila
ty oči

chybí mi vysvětlení
nevyřčené

budu čekat na světlo
budu čekat na znamení

vím že jsi zažil plno těžkostí
ty se vrátíš
a poznáš tu cestu
taky se ti o ní zdálo
jen už si to nepomatuješ

čekal jsi na mě třicet sedm let

jsem ztracená
v srdci světa

tam odkud ses vrátil se vydám
žít na tom slunci
co hladilo tě na kůži
sevřít v dlaních písek
co hřál tě do chodidel

jakou tam mají kávu?

a za vydělané peníze
a za ruce plné mozolů
a za roky samoty
koupím si tvou lásku


Text od Lisarah:

Chce pryč

Pryč. Chci pryč. Copak to nedokážeš pochopit?
Prosím tě, co to povídáš. Vždyť jsme se sotva před půl rokem nastěhovali.
Co to má společného s tím, že tu nechci být?
Nový gauč jsme koupili, já ho koupil, a byl tedy pekelně drahej, jestli si pamatuješ.
Nelíbí se mi tu. Dusím se tu. Chci výhled.
A to všechno montování skříní a zajišťování stěhováků a shánění bytu. Do háje, vždyť tu máme do konce roku smlouvu!
Ty mě nevnímáš, já mluvím o sobě.
Ty mě neposloucháš, prostě to nejde, takhle teď žijem.
Já toho mám ale dost. Ubíjí mne to. Chci cestovat. Vidět konečně New York. Plavat před snídání ve slané vodě. Žít na slunci.
Co ti tu se mnou chybí? No řekni.
Tam mi bude líp.
Beze mne?
Ano, bez tebe mi bude líp.

**********
Na co se můžete těšit za týden? 
Na příště Lisarah zvolila téma Stěhování.

Žádné komentáře:

Okomentovat