čtvrtek 14. července 2016

Téma 76: Co nebolí, to neroste

text od Medy:


Co nebolí, to neroste

Nedávno mě má báječná kamarádka, co čte tento blog, prosila, abych taky občas napsala něco veselého. Tak se o to dnes pokusím, ačkoliv jsem si, ani nevím proč, zvolila tohle vážné téma. 

Dívám se na svoje ruce, které jsou oteklé, s polámanými nehty, po shellacu ani památky, odřené a pořezané od větví a usmívám se. Když píšu tenhle příspěvek, moje ruce sice pořád znají prstoklad, ale mé prsty už klávesy necítí. Usmívám se. Pravou ruku už nesevřu v pěst, levou ještě tak na půl, ale usmívám se. Našla jsem tu něco, co vyváží každou bolest.

Při stříhání na vinohradu si občas povídáme, někdy česky, někdy anglicky. Nedávno jsme mluvili o tom, jak při téhle práci občas otevíráme krabičky ve své hlavě, ve kterých jsou ukryty vzpomínky, o kterých jsme si mysleli, že už jsme je poztráceli. Třeba já jsem si včera vzpomněla na takovou dětskou hru, kdy prsty jako nohy chodí po tváři, "zazvonil (na nos), zaklepal (na čelo), očistil si boty (o rty)", takhle nějak to bylo... Mohly mi být tak tři možná čtyři roky. Člověk si prý pomatuje úplně všechno, co v životě prožil. Všechno je to zapsáno v jeho buňkách. Jen se ke svým vzpomínkám neumíme dostat. Nevíme jak otevřít tu či onu krabičku. Ten pocit byl tak nádherný. Vědět, že to všechno pořád mám, že vzpomínky na všechny ty, co už tu nejsou, pořád nosím v sobě.

Luci a příště už to opravdu bude veselé.


text od lisarah:

Co nebolí, to neroste

Láska je bolest
Zamilovat se bolí

Nevěřím vašim řečem,
že je to krásný.

Prostě to bolí.
Vždycky.
Někoho.

Mámu, že jí utíká syn k jiné.
Tu druhou, kterou opouštíme.
Nebo jen podvádíme.

Život se rodí v bolestech,
proč by to s láskou mělo být jinak?

Ždímeme srdce, až z něj krev kape.
Bolí to.
Sílí to.

Milujeme víc.

*********
Na co se můžete těšit za týden? 
Na příště Lisarah zadala téma: Pět věcí, které jsou součástí mých nynějších dní a těší mě

Žádné komentáře:

Okomentovat