čtvrtek 11. června 2015

Téma 20: Tady a teď

text od Medy:

Tady a teď
Byl patologicky nesmělý a to tě zmáhalo. Potřebovala jsi muže, který by tě vyvedl z toho bludiště. Oprava – potřebovala jsi muže. Mnohdy hystericky hodně mluvil a jindy zas mlčel. Nejčastěji však spočinul v nesnesitelně dlouhé zamlklosti. A udržoval tě tak v příšerném chaosu. Vyčkávání. Zákeřně dlouhá pomlka. A aniž by to věděl, bylo to od dob tvého dětství to nejhorší, co ti mohl udělat – mlčet.
Zamilovala ses. Spíš do představy, než do člověka z masa a kostí. Na pocitech to ale nic neměnilo.
„Jako by člověku odebrali řidičák na vlastní tělo.“ Až přespříliš ses soustředila na to, jak co děláš – jak píšeš, jak piješ, jak intonuješ, jak nakláníš hlavu. Až mnohem později pochopíš, že vlastí fyziologii se nelze vzepřít. Do té doby se hodně natrápíš se svým tělem, které ti bude v dobách zamilovanosti především překážet. Tělesná schránka bude jako v tlakové komoře, nezávislá na tvé vůli. Všechno v tobě se bude rozpínat a tlačit na orgán, který právě v těch chvílích budeš nejvíc potřebovat – na plíce.
Nakonec se s ním rozejdeš, protože si na jeho oslavě narozenin všimneš, že je příliš mladý, a že vize skutečného života byl jen optický klam. Budeš zklamaná. Asi tak čtyři dny. Pak se vzchopíš. A budeš zkušeně dál uplatňovat pravidlo „tady a teď“, jedinou poučku, která když protnula Tvou cestu, stala se jedinou skutečně fungující strategií tvého života.

Tady a teď
Soustřeďte se na přítomnost tady a teď, neboť jedině zde je to nejlepší řešení.  Tím, jak žijeme přítomnost, si tvoříme naši budoucnost. Proto, chcete-li něčeho dosáhnout „potom“, dělejte to již „teď“. Velká část naší pozornosti ulpívá v minulosti, hlavně díky našim negativním zkušenostem, kterým jsme neporozuměli. Vytváříme si tím strach z budoucnosti, kterému věnujeme velkou část naši pozornosti.

Soustřeďte se proto na přítomnost, neboť minulost je pryč a budoucnost je sen. Zůstanete-li v přítomnosti, můžete vidět realitu takovou, jaká skutečně je a ne očima vašich obvyklých očekávání, či strachu z budoucnosti. Zpracujte svoji minulost, vytáhněte vše nepotřebné a nechte odejít všechny nepříjemné pocity tím, že změníte postoje, které vám neslouží. Udělejte si plán, jaký chcete mít život. Jděte a dělejte to! Žijte tady a teď, neboť tím vytváříte svoji budoucnost. Buďte v přítomnosti, neboť tam je největší pravda o vás. Karty úspěchu, Z. Jordánová


text od lisarah:


Jsem. A co ty?

Jsem
Jsem teď
Jsem teď tady
Jsem teď tady pro tebe

A
A kde
A kde jsi ty?

Nečekáš
Nehledáš
Nestojíš

O mne
O nás
O náš svět?

Jsem teď tady pro tebe
Jsem teď tady
Jsem teď
Jsem


**************
Na co se můžete těšit za týden? 
Na příště Lisarah zvolila téma, které Jana Šrámková zadává svým studentům:
Napište seznam třiceti věcí, na které se v životě těšíte, a třiceti, kterých se bojíte. Může jít o konkrétní plány i zcela hypotetické situace, o kterých netušíte, jestli nastanou. 

Žádné komentáře:

Okomentovat