úterý 19. prosince 2017

Dopis šestnáctý

Medo,

dnes začal prosinec. Dokoupila jsem poslední dárky. A všechny zabalila - s Modřinčinou pomocí - roztrhaný papír, vytahané stužky - a přesto to bylo to nejkrásnější balení dárků.

Dnes začal prosinec. A na stole je krásný adventní věnec. Tentokrát slavnostní, elegantní. Zlaté svíčky, jednoduché, zlatými třpytkami vybarvené, lístečky. V týdnu ho koupil muž.

Dnes začal prosinec. Když otevřu skříň, ucítím vůni pracen a perníčků. Udělala a přivezla mi je mamka.

Dnes začal prosinec. Je večer, byt posypaný vánoční výzdobou, Modřinka spí, muž je na prvním vánočním večírku. Koukám do plamene svíčky a cítím se ohromně - šťastně, že mám kolem sebe samé úžasné lidi, kteří mi pomáhají - a ohromeně - že na svátky je téměř vše připraveno. Nechápu to.

Já žádné poselství pro dceru nemám. Snažím se ho žít. Kreslím čápa, oblékám pandu, čtu příběhy. A hlavně ji pořád objímám. Toho dotyku s dětským tělíčkem nikdy nebudu nasycena. Vím, že správný směr si najde sama, já se jen snažím neudělat nějakou nenapravitelnou chybu, která by jí pokřivila tu rovnou cestu, kterou - zatím - před sebou má. A žít co nejvíc a dobře, aby měla ode mne z čeho čerpat a vycházet.

Tvůj kavárenský příběh? Přímý zásah! Ano, to jsme my, ženy. Neumíme být jiné, nestydíme se za to, muži to na nás mají (občas) i rádi. Ale někdy to s námi musí být fakt dost těžký. Jak nás mají pochopit, když se nechápeme samy? A zrovna v tu chvíli o to pochopení samozřejmě stojíme nejvíc!

Teď už skončím, protože si chci z celého dne pro sebe ukořistit hodinku pro sebe - a knihu. Zrovna trávím čas s třetím dílem neapolské Geniální přítelkyně od Eleny Ferrante a to je výtečná společnost.

Lisarah

Žádné komentáře:

Okomentovat